Известие

Collapse
No announcement yet.

Загрява, а перката не се пуска

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Загрява, а перката не се пуска

    Преди 2-3 месеца смених датчика на радиатора за пускане на перката и всичко си беше ок. Докато днес в големите жеги в един момент гледам почти 100 градуса пише на тъблото. В последствие установих, че перката не се пуска. Прибрах се пуснато парно, но не знам какво да правя
    Освен в тоя датчик има ли вариант да е другаде проблемът и къде?
    Преди 2 години имах подобен проблем и след като колата не се кара 2 часа всичко се оправи. Преди година пак ми се случи същото. Вдига 100градуса перката не работи. След това всичко си е нормално.

    Доста вероятно е утре пак да се ОК колата, но не е гот това, което случва, да не говорим, че предните два пъти бях в провинцията и добре, че се разминах леко.

    П.П. датчика го смених, защото се беше шашнал и пускаше перката още на 50-60 градуса.

  • #2
    Колега точно над радиатора минават едни да не кажа някоя глупост но се намират над радиатора и регулират скоростта на перките мисля и при моята 145-ца бяха окъсили и имах проблем и аз можеш там да погледнеш,другото би трябвало да имат и бушонче може то да е сдало фира!!
    Alfa 145 1.4 t.s

    Comment


    • #3
      Случвало ми се датчика да се лъже, защото има доста въздух в системата(обезвъздушаване), но това при друг автомобил. Варианта е този или да се е скапал пак. Трети вариант - да си пиша глупости наизуст.
      Arena Coast Customs

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Pastora Покажи съобщение
        Случвало ми се датчика да се лъже, защото има доста въздух в системата(обезвъздушаване), но това при друг автомобил. Варианта е този или да се е скапал пак. Трети вариант - да си пиша глупости наизуст.
        Моята уж се самообезвъздушава, т.е. не би трябвало да има въздух. Не мисля, че е датчика, защото и преди ми се случвало това нещо и то с друг датчик. То е ясно, че ако продължава да не се пуска перката, датчика ще се смени, но мисля, че не е в него проблема и искам да разбера дали има друг вариант.
        Третият вариант дето викаш - не е верен, всеки пост по темата е от полза

        Comment


        • #5
          Ако си с климатик, включи го. Тогава перката се включва принудително и ще разбереш дали е в нея проблема или в управлението и.
          166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от PEPI-2ALFA Покажи съобщение
            Ако си с климатик, включи го. Тогава перката се включва принудително и ще разбереш дали е в нея проблема или в управлението и.
            Бях на климатик когато стигна 100градуса.

            Comment


            • #7
              Виж си бушона за перката.
              sigpicAlfa Romeo 155, 2.5, V6/ GTV 2.0 TB V6 / 146 TS, 2.0 Junior/ 145 TS, 2.0 16V/ Giulietta 1.8, 166 2.0 V6 TB

              Comment


              • #8
                И моята перка спря да работи.
                --Извадих кабела, който влиза в датчика;
                --вкарах му един тел, за да затвори веригата
                --вкл. на контакт;
                --перката работи
                Сега си имам нов селски тунинг на колата, щото няма време да точа антифриз, да сменям датчици
                един кабел с ключе виси под таблото(кеф ти с перка, кеф ти без перка)
                Надявам се на есен, да си я оправя.
                146 1.3 боксер 1996г.
                156 SW 1.9 JTD 8V 2002

                Comment


                • #9
                  НАправи следния тест, направи мостче на датчика ,за давидиш дали проблема е по веригата или от самия датчик. Ако перката не се пусне, значи имаш проблем с окабеляването, ако се пусне е датчик(това го правиш като спре следващия път). Възможно е да има някаде леко прекъснат кабел, който от време на време да не прави контакт. Друг вариянт е да е клеясала букса - провери ги и зачисти ако има нужда някъде. И накрая - нагоряло реле, което да прави мизерии от време на време, но след като се охлади и мине време да се закрепя...
                  Last edited by Da_Fuse; d.m.y г., 12:31.
                  Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                  Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                  България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Da_Fuse Покажи съобщение
                    НАправи следния тест, направи мостче на датчика ,за давидиш дали проблема е по веригата или от самия датчик. Ако перката не се пусне, значи имаш проблем с окабеляването, ако се пусне е датчик(това го правиш като спре следващия път). Възможно е да има някаде леко прекъснат кабел, който от време на време да не прави контакт. Друг вариянт е да е клеясала букса - провери ги и зачисти ако има нужда някъде. И накрая - нагоряло реле, което да прави мизерии от време на време, но след като се охлади и мине време да се закрепя...
                    Трябва да ги видя тия неща. Не мисля, че от релето, защото и релето е сменяно преди 2 месеца с датчика.

                    Comment


                    • #11
                      Аз бих карал в реда бушон, реле, съпротивление, датчик, перка. Ако са в ред по жицата, по жицата докато се намери проблема
                      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                      Peugeot 508 RXH 02.2013

                      Comment


                      • #12
                        А защо си сигурен че перката не работи,данеби да си я гледал в момент който е спряла,защото има вероятност проблема да е в радиатора Направи теста с моста на куплунга на радиатора.Третата възможност е просто да те лъже уреда,което не е рядко срещано при нашите любими коли.Хубаво е да провери и резостата,ако имаш такъв,това е варианта ако прескача 1-ва степен и стига до 2-ра.
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Mury, колата я оставих да истине леко и пак я заплаих от 80 до 100 перката не се пусна. Нямах куража да видя какво ще стане над 100градуса. Ще го видя това с моста и после ще го мисля
                          Възможно е и уреда да лъже дет викаш

                          ---------- Post added at 15:02 ---------- Previous post was at 14:56 ----------

                          Първоначално публикувано от markoff Покажи съобщение
                          Сега си имам нов селски тунинг на колата, щото няма време да точа антифриз, да сменям датчици
                          един кабел с ключе виси под таблото(кеф ти с перка, кеф ти без перка)
                          Надявам се на есен, да си я оправя.
                          Тоя БГ тунинг няма ли да влияе зле на климатика? Аз бих направил такава екстра, но не да разчитам на нея нон стоп, а когато стане напечено.

                          Comment


                          • #14
                            щом и на климатик не се е пуснала значи търси проблема в перката или релето на перката или бушон. Датчика на радиатора за перката и климатика са 2 независими системи за пускане на перката
                            146 ti пилена сгъстена и портната ежедневка
                            145 jtd венера полиуретанс ендуранс тиим

                            Comment


                            • #15
                              Бушоните, релето и датчика са ОК. Като изолирам датчика релето цъка, но перката не се пуска. Според схемата няма реле в купето при педалите, но преди като се пускаше перката го чувах да цъка вътре. Та има ли такова или не, за да го погледна и него?
                              Остава да проверя дали перката бачка и дали стига ток до нея. За съжаление нещата са малко побългарени и не можах да извадя буксата дето влиза в перката, ама събота ще се мъча по-сериозно.
                              Според схемата излиза, че дори и съпротивлението за 1ва-2ра степен да е изгоряло, перката трябва да си се пуска. Така, че това отпада като вариант.

                              Comment

                              Working...
                              X